Specialisten

Specialisten Céline Delaere
Chomsky
Amerikaanse hoogleraar Taalkunde.

chomsky.png

Erikson
Duitse psycholoog.

erikson.jpg

Freud
Joodse neuroloog, psycholoog. Grondlegger van de psychoanalyse.

freud.png

JWF Kok
Hoogleraar pedagogiek, utrecht.

kok.png

Peer Van Der Helm
Nederlandse docent, hogeschool. Doet onderzoek naar leefklimaat van jongeren.

van%20der%20helm.jpg
Specialisten Emma Bostyn
Helen Blow:
 Hoofdredactrice “Familiaal geweld”
 Experte in geweld en misbruik
 Stafmedewerker communicatie & campagnes bij Welzijnszorg
Helen%20Blow

Specialisten Morgane Claeys

Marinus Van IJzendoorn; 14 mei 1952; Hoogleraar gezinspedagogiek

van%20IJzendoorn

René Hoksbergen; 21 september 1940; Hoogleraar van adoptie van Nederlandse en buitenlandse pleegkinderen

hoksbergen

Femmie Juffer; Adoptie-hoogleraar

juffer

Michael Rutter; 15 augustus 1933; Professor in de kinderpsychiatrie

rutter
Specialisten Wout Taghon
Inge van der Valk:
Van der Valk is een docente bij onderzoeksgroep Jeugd en Gezin aan de universiteit van Utrecht. Zij deed onderzoeken over de samenhang tussen echtscheidingen, ouderlijke conflicten en het functioneren van jongeren en kinderen
Inge%20van%20de%20valck.jpgLiesbeth Groenhuijsen:
Zij is een gedragsdeskundige bij de Raad voor de Kinderbescherming. Zij wees er op dat trainingen op het gebied van ouderschapsplannen noodzakelijk is.
Liesbeth%20Groenhuijsen.jpg
Veronica Smits:
Veronica Smits is een universitaire docent familie- en jeugdrecht aan de universiteit van Tilburg. Op 30 maart 2015 verdedigde ze haar proefschrift aan de Universiteit van Tilburg waarin zij concludeert dat het kind onvoldoende wordt betrokken bij het ouderschapsplan.
Veronica%20Smits.jpg
Minister Rouvoet:
Rouvoet is een voormalige politicus in Nederland. Hij was in 2010 van Jeugd en Gezin en vicepremier. Toen viel dit kabinet en werd hij benoemd tot minister van onderwijs, cultuur en wetenschap.
Rouvoet.jpg

Specialisten Jasna Demeyere

Colin Luger
Oprichter van Resolutions Child Protection Consultancy, samen met John Gumbleton.
Zie tekst bij Gumbleton voor info over de organisatie.
Luger werkte meer dan 40 jaar mee om kinderen te beschermen in wettelijke en vrijwillige settingen. De laatste 15 jaar ook in de privépraktijk.
Luger stierf in september 2015 aan kanker. Colin laat een erfenis achter van een voorbeeldige praktijk die kinderen en gezinnen helpt om zich veilig te herenigen.

Luger.png

John Gumbleton
Gumbleton was oprichter van Resolutions Child Protection Consultancy, samen met Colin Luger.
Ze hebben zich gespecialiseerd in het werken met gezinnen die in ontkenning waren of in geschil waren met de autoriteiten voor kinderopvang, soms als onbehandelbaar beschouwd. Ze boden beoordelings- en herenigingsprogramma's aan in situaties waar kinderen te maken hadden gehad met mishandeling, maar waarbij de zorgverleners de verantwoordelijkheid ontkenden. Dit gebeurde vaak ondanks tegen hen ingebrachte vaststellingen in de familierechtbank of zelfs veroordeling door de correctionele rechtbank. Ondertussen is Gumbleton in pensioen. De enige service die hij blijft bieden is beperkte raadpleging van werknemers over specifieke gevallen. Dit zijn meestal situaties waarin werknemers gebruik maken van de Resoluties-aanpak of complexe/risicovolle gevallen zijn.

Gumbleton.png

Tilman Furniss
Furniss was arts-assistent kindergeneeskunde, een lid van de keuringsarts systeem Amsterdam, en lid van de regeringscommissie om trauma gevolgen van kindermishandeling en verwaarlozing van de regering van Nederland.
Hij was ook assistent van de afdeling Kinder- en Jeugdpsychiatrie van het Hospital for Sick Children, Londen.
Later werd hij hoogleraar aan de universiteit van Kinder- en Jeugdpsychiatrie van Munster.
Hij ontwikkelde methoden om kinderen voor mogelijke geweldwedervarende gebeurtenissen te interviewen.

Furniss.png

Specialisten Gillian De Cooman

Corinne Rees

Ze is een vrouw uit het Verenigd Koninkrijk. ze verdiept zich in verschillende onderwerpen waaronder verwaarlozing. Ze publiceerde hier al verschillende artikels over.

Jan C. M. Willems

Hij is docent in de universiteit van Maastricht. hij geeft daar internationaal en Europees recht en houdt zich hierdoor vooral bezig met de rechten van kinderen. hij werkt mee aan verschillende projecten en schreef ook al enekele artikels.

willems.jpg

Specialisten Louis Courtens

De tekst is geschreven door Aryan van der Leij, hield zich bezig met school- en leerproblemen en de wijze waarop het onderwijs zich kan aanpassen aan individuele behoeften van leerlingen als hoogleraar Orthopedagogiek aan de universiteit in Amsterdam. Hij schreef ook het boek: ’Leesproblemen en dyslexie’.

aryan.jpg

Pedagoog Willem de Jong
“Hij werkt als voorlichter en trainer door heel Nederland, Caribisch Nederland en België. Tevens is Willem de Jong werkzaam voor GEDRAGPUNT in Castricum (onderdeel van de Aloysius Stichting).”
“Willem deed ervaring op als docent Duits en Aardrijkskunde in het voorgezet speciaal onderwijs, daarnaast was hij manager op de psychiatrie afdeling van een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen.”
“Willem verwierf ook bekendheid als auteur van artikelen in vaktijdschriften en o.a. de boeken: 'Gedrag is meer dan je ziet' en 'Het verwende kind-syndroom'.”

willem.jpg

Gezinssocioloog Kees de Hoog
“De Wageningse gezinssocioloog Kees de Hoog (11 augustus 1942-4 maart 2008) stond bekend om zijn niet-aflatende pleidooien voor het gezin. Als medewerker van de Nederlandse Gezinsraad onderzocht hij bij Kamerverkiezingen de partijen op hun gezinsvriendelijkheid. In 2006 sprak hij unverfroren zijn voorkeur in dit opzicht uit voor de ChristenUnie, hoewel hij zichzelf zag als een linkse liberaal. In 2002 werd De Hoog benoemd tot hoogleraar gezinssociologie en gezinsbeleid, op 18 oktober 2007 nam hij met tegenzin afscheid. Hij wilde nog zeker een jaar doorwerken in Wageningen, maar overleed na een korte ziekte. Zijn markante persoonlijkheid is nog te ontdekken in zijn columns op internet.”

kees.jpg
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License